EQUIP

QUIÉNES SOMOS

MARISA PÉREZ

Directora i fundadora

marisa@igeme.es

Professora formada al Conservatori de Madrid i en Pedagogia Instrumental a la Hochschule de Viena, comença a aplicar la MLT d'Edwin Gordon a les seves classes de piano a l'any 2005, prenent com a base el seu treball de diversos anys en col·laboració amb Marilyn Lowe (www.musicmovesforpiano.com). Decidida a conèixer el procés complet de l'aprenentatge basat en l’"audiation", viatja als EEUU per obtenir la certificació del Gordon Institute of Music Education (giml.org) a les Universitats de Cleveland, Educació Musical Primerenca, i a la Universitat de Buffalo, Música General.

Fundadora i directora durant vint anys de l'Escola Municipal de Música de Collado Mediano (Comunitat de Madrid) on treballa curricularment sota els principis de la MLT, convertint-la en escola de referència a la Comunitat de Madrid. També va ser professora durant deu anys a l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), on va tenir l'oportunitat d'estar en contacte amb noves generacions de professors d'instrument de Catalunya.

El 2012 obre el seu propi centre a Madrid: Escuela de Música con corazon (www.musicaconcorazon.com), creant un projecte educatiu totalment innovador basat al cent per cent en la MLT. Ha realitzat nombrosos cursos formatius a diferents llocs d'Espanya i Amèrica Llatina, sobre els diferents àmbits d'aplicació de la MLT i ha contribuït enormement a la difusió dels principis d'aquesta gran eina educativa.

L'any 2015 funda IGEME (Institut Gordon d'Educació Musical Espanya), amb la finalitat de tenir una important plataforma de difusió per a la MLT. Des de l’IGEME realitza una intensa activitat convidant professors dels EEUU i d’Europa amb experiència en el treball amb la MLT i promovent programes formatius d’Educació Musical Primerenca i de Piano.

ELI PUJOL



Sotsdirectora

eli@igeme.es

És pianista, pedagoga i musicoterapeuta. Graduada en Pedagogia de l'instrument per ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) i Màster en Musicoteràpia per UPF (Universitat Pompeu Fabra), va ampliar la seva formació als Estats Units, interessant-se per la Music Learning Theory d'Edwin Gordon, obtenint mastership Certifications en Early Childhood Music (University of South Carolina) i en Elementary General Music (University of Bryn Mawr, Pennsylvania).

Actualment imparteix classes de Didàctica musical a la Universitat de Vic. A l'Escola de Música i Conservatori de Vic ha format part de l’equip directiu durant set anys, coordinant diversos equips docents, liderant projectes d’inclusivitat, exercint assessorament musicoterapèutic i impulsant el projecte per a nadons i famílies “CoNEIX la música” dels zero als 3 anys i el projecte de Música a l’etapa d’Educació Infantil dels 3 als 5 anys. Actualment la docència que hi imparteix es centra en les etapes primerenques (0-3) infantil (3-5), llenguatge (6) i piano (7-18).

A nivell de reflexió pedagògica, d'una banda prepara l'inici d'un treball d'investigació sobre la Music Learning Theory de Gordon aplicada a estudiants del grau de mestre amb menció de música, i per l'altre treballa en la coordinació didàctica entre la Music Learning Theory i el mètode Kodály en l'etapa dels 3 als 9 anys.

És sotsdirectora de IGEME, amb el qual està molt implicada amb el departament de formació i amb el departament de comunicació.

 

ALBA PUJOL

Professora formadora

alba@igeme.es

Pedagoga, cantant i pianista, formada en els camps de l'educació musical primerenca, la veu creativa i el moviment. Graduada en Pedagogia musical per l'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya), Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona) i titulada com a Professora de Piano pel Conservatori Isaac Albéniz de Girona.


S'especialitza en la Music Learning Theory d'Edwin Gordon, certificant en el Gordon Institute (GIML) dels Estats Units en Early Childhood Music (University of South Carolina i University at Buffalo) i en Elementary General Music (University of South Carolina). A més, realitza el programa de passantia (GIML Faculty Intership Program) esdevenint membre del professorat de GIML. També s'ha format sota l'enfocament Orff al San Francisco International Orff Course, i com Facilitadora de Cant Prenatal i de Community Drum Circle.


Com a formadora, ha impartit cursos i conferències al nostre país i a Amèrica Llatina (Colòmbia, Perú, Costa Rica i Brasil). En l'actualitat és docent a l'EMM de Mataró, on coordina els programes de Música en Família (zero-tres anys) i Iniciació (quatre-set anys), és sòcia de Musicop i forma part de la companyia de música per a nadons Abiabaï - Concerts per a nadons (www.concertsperanadons.cat). Forma part de l'equip docent de l’IGEME.

VICTORIA CARBÓ

Professora formadora

victoria@igeme.es

Professora de piano pel Conservatori Municipal de Barcelona. Estudiosa de tècniques de composició i música electroacústica a Fonos (G. Brncic) i dels llenguatges musicals del Jazz (Aula de Jazz i Música Moderna) i de la música llatina. Formada en "Consciència corporal" (CosArt) amb Yiya Díaz i en Pedagogia Orff (cursos de formació organitzats per Orff Catalunya). Diploma en Educació Musical Willems amb Jacques Chapuis a Lió. Descobreix riquesa pedagògica de la Music Learning Theory de Edwin Gordon i ha cursat els programes de certificació d’Earlychildhood Music Education a les universitats de Cleveland i de South Carolina, i d’Elementary General Music a la Universitat de Buffalo.

Com a pedagoga musical dissenya, organitza i realitza cursos de "Música en família" a EMM de Sitges, a l'Escola i Conservatori Municipal de Vilanova i la Geltrú i en l'Entitat Ger de Sant Pere de Ribes. Així mateix, programa i imparteix classes d'iniciació musical (4-7 anys) i de piano seguint la metodologia de pedagogia de grup en EMM de Sitges i en l'entitat GER de St. Pere de Ribes. També assumeix l'ensenyament de Música General al Collège del Lycée Bel Air de Sant Pere de Ribes amb alumnes entre 11 i 15 anys.

 

MARILYN LOWE

Professora col·laboradora

Ha estat professora de piano durant més de quaranta anys, ha utilitzat la seva experiència i coneixements per crear un mètode de piano, no tradicional, basat en les teories d'audició d'E. Gordon, anomenat Music Moves for Piano, www.musicmovesforpiano.com. També li han influït les tècniques i teories d’Orff, Suzuki, Dalcroze, Kodaly i Taubman. Lowe ha utilitza aquesta forma d'ensenyament amb gran èxit des de fa més de deu anys.

És diplomada en Art i en Piano per la Knox College de Galesgurg, Illinois, i es va graduar en l'especialitat de piano a la Universitat d'Indiana. Va cursar estudis de postgrau d'orgue i música religiosa i va accedir a un lloc de recerca en el camp de la teoria musical a la Universitat d'Indiana.

A més de tenir una llarga carrera solista com pianista i organista, Lowe ha format part de grups de música de cambra com el Fine Arts Trio Columbia. Ha impartit docència en Columbia College, Missouri College ia Missouri State University a Springfield.
Marilyn Lowe ha impartit conferències i xerrades sobre composició, improvisació i audiación en nombrosos congressos, inclosos el Congrés Mundial de Pedagogia pianística i el Congrés de l'Associació Nacional de Professors de música.

HERBERT MARSHALL

Professor col·laborador

 

 

És professor associat d'educació musical a la Universitat Baldwin Wallace de Berea, Cleveland, Ohio. Porta a terme projectes d'educació musical Primerenca segons la MLT d'Edwin Gordon i és membre permanent de l'equip de professors de l'Institut Gordon d'Educació Musical dels EEUU.

És Doctor en educació musical per la Universitat Temple des de l'any 2002.

És conferenciant, escriptor i pedagog d'ampli espectre formatiu i experiència en tots els àmbits de l'educació musical. Especialista tant en la metodologia d'Orff com en la de Gordon.

 

WENDY VALERIO

Professora col·laboradora

 

Wendy Valerio és Professora d'Educació Musical, directora de Pràcticum i Directora del Centre de Desenvolupament Musical Infantil a la Universitat de Carolina del Sud, on fa classe de grau i postgrau sobre mètodes d'ensenyament musical i dirigeix ​​un programa permanent d'investigació sobre aprenentatge musical a la infància. Ha estat membre de NAFME, grup de treball sobre investigació d'educació musical, on desenvolupament nombrosos treballs en publicacions i fòrums de discussió com: Arts Education Policy Review, Journal for Research in Music Education, Bulletin of the Council for Research in Music Education, Learning from Young Children: Research in Early Childhood Music (2011), Listen to Their Voices, Research to Practice: A Biennial Series. Volum 3 (2007).

Coautora del llibre Music Play (GIA, 1998) i Jump Right In: The Music Sèries (GIA, 2000). Forma part de l'equip de professors de l'Institut Gordon d'Educació Musical (per a ensenyament primerenca i música en general) i és membre de l'associació Orff-Schulwerk americana.

 

ARNOLFO BORSACCHI

Professor col·laborador

 

Arnolfo Borsacchi és membre de l’Audiation Institute (Milà-Itàlia) i Director de Formació de IEGAM (Institut E. Gordon d'Aprenentatge Musical-Sao Paulo, Brasil). Membre actiu de l'Institut Gordon d'Educació Musical (GIML i EEUU).

Nascut a Roma el 1978 és músic, educador musical, formador de professors i co-director d'activitats formatives sobre la MLT d'Edwin Gordon a l’Audiation Institute (Milà-Itàlia). Estudia i aplica els principis de la Music Learning Theory des de l'any 2000 en l'ensenyament amb nens de 0 a 13 anys d'edat. Des de l'any 2006 ha format a músics i a professors de música sobre la MLT a Itàlia, Brasil, Suïssa, Portugal, Espanya, Geòrgia i Turquia.

Va estudiar amb Edwin Gordon i Dina Alexander a l'Associació Italiana Gordon d'Educació Musical (AIGAM), de la qual va formar part entre els anys 2006 i 2013.

Des del 2010 realitza concerts amb el Quartet Gordon al Brasil i s Itàlia per a nadons i dones embarassades. Escriu textos i articles sobre la MLT en revistes italianes i portugueses i websites del sector.

Ha rebut entre d’altres el premi "Millors activitats per a nens 2009". Ha col·laborat amb les Universitats de Torí i Pavia, realitzant programes formatius sobre la MLT.

Ha editat a Itàlia tres CD "Pam, Pam-Cançons sense paraules-Quartet Gordon per a nadons. Com saxofonista ha realitzat enregistraments i concerts amb Tritticotrio.

 

 

DINA ALEXANDER

Professora col·laboradora

 

Professora assistent d'educació musical a la Roberts Wesleyan College.
Les actuacions de les seves big bands juvenils han rebut Premis i mencions durant molts anys.
Ha realitzat un doctorat d'educació Musical a l'Eastman School of Music a Rochester, New York.
Ha ofert cursos a Estats Units, Itàlia, Suïssa, Polònia i Lituània sobre l'aplicació de la MLT per als seus ensembles instrumentals.
Més info a la seva web www.dinaalexander.net