FINAL DE CURS

Això del final de curs, m'està suposant darrerament algun dilema. Des de l'escola i des de les famílies s'espera una cosa semblant a un espectacle on es mostri l'avenç, les adquisicions dels infants a les sessions de música. Tot i això, quan la meta no és tant l'adquisició de destreses sinó acompanyar el creixement musical, el plantejament de la celebració de final de curs ha de canviar considerablement i no qualsevol tipus d'escenificació val. Estar unes quantes sessions repetint uns gestos o unes melodies perquè surtin “perfectes” o simplement “bé” davant d'un públic, no sigui gens l'objectiu de les sessions de música tal com les entenem. No obstant, òbviament, quan arriba aquest final sí que té sentit fer alguna cosa especial.

 

És en aquest sentit i amb aquesta voluntat que ja fa uns quants anys que musicalitzo un conte amb melodies i cançons en el més pur estil MLT (maneres i mètriques variats), amb activitats creatives de moviment (Laban) sempre amb la finalitat de vivenciar diversos aspectes musicals. Als inicis, el plantejament de l'activitat de final de curs estava més a la línia de la “classe oberta”, que també em sembla una bona opció com a celebració de final de curs. Tot i això, des que ho vaig proposar, el projecte del conte va agradar a l'escola, encara que algun any no ha acabat de funcionar segurament perquè les famílies ho han percebut com una “actuació” massa lliure, sense les pautes que haurien de regir un “espectacle” com a tal.

 

Aquest any, conjuntament amb una companya, amb qui hem pogut compartir i idear amb gran connexió, l'hem embolicat encara més gran, en incloure i fer participar a la nostra festa al cor dels petits i als alumnes de l'Ensemble ( sessions en les que les nenes/us proven diferents instruments, intentant aplicar allò que anem treballant a “Música i moviment”).

L'activitat ha estat un èxit gràcies a la col·laboració excel·lent entre nosaltres i la implicació que han tingut altres professors/es de l'escola. Per això, estic realment satisfeta, sobretot, perquè ha suposat una festa per als nens/es, on han pogut mostrar el tipus d'activitats que realitzem, per a les famílies i per al conjunt de l'escola ja que entre totes hem generat un espai musical alegre i creatiu que, lluny de suposar un “ensinistrament” ha estat, per damunt de tot, la manifestació d'una vivència comuna.

 

I vosaltres, com plantegeu el final de curs? Feu alguna activitat especialment? Ens agradaria molt que ens expliqueu de quina manera ho enfocau.

 

Ingressa al teu compte