Institut Gordon d'Educació Musical Espanya
Un nou paradigma a l'ensenyament musical
Qui som?
El nostre propòsit: Dur a terme projectes d´educació musical basats en la Teoria de l´Aprenentatge Musical (MLT) d´Edwin Gordon
- Creiem que l'essencial en l'aprenentatge musical és el desenvolupament de l'audiation, terme encunyat per Edwin Gordon i que fa referència a la capacitat de pensar música d'una manera comprensiva.
- L'aprenentatge musical comença des del naixement, sinó abans, i es potencia oferint als infants un entorn musical ric i variat i acompanyant-los a les etapes de maduració musical que es van succeint de manera seqüenciada ia un ritme individualitzat.
- Tot individu neix amb un cert potencial per aprendre música i és deure del professor ajudar-lo a desenvolupar-lo al màxim com una forma imprescindible del seu desenvolupament integral com a ésser humà.
- Recuperar la seqüència adequada en l'aprenentatge musical i utilitzar les tècniques pedagògiques necessàries són dos dels nostres objectius prioritaris


Sosteniu una comunitat d'aprenentatge amb àmplies possibilitats per al desenvolupament musical i professional.
- Afavorim i donem suport a la creació de projectes pedagògics basats en la MLT de Gordon.
- Formem professionals de l'educació musical que volen aplicar els principis de la MLT de Gordon.
- Desenvolupem currículums i materials que ajuden el professorat a utilitzar la MLT.
- Treballem en estreta col·laboració amb el GIML dels EUA. Diversos dels seus professors són col·laboradors permanents de IGEME.
Formaciones permanentes
què diuen de nosaltres
Testimonis
Lucia
Tarragona
“Em vaig apuntar al curs de professor de música a la primera infància encara que jo només treballo amb nens més grans de 4 anys, però realment he pogut aplicar tot el que he après aquí.”
Maria
Navarra
“La formació de professor d'educació musical a la primera infància ha canviat totalment la manera com entenc i veig l'ensenyament musical. Ha estat una cosa màgica, transformadora. També he canviat com a músic.”
“La formació de professor d'educació musical a la primera infància ha canviat totalment la manera com entenc i veig l'ensenyament musical. Ha estat una cosa màgica, transformadora. També he canviat com a músic.”
Isabel
Granada
“Em sentia una mica malament al principi perquè jo no tinc estudis oficials de música. Però de seguida em vaig adonar que era un ambient meravellós per poder aprendre música i així aprendre com ensenyar-la.”
Eva
Bilbao
“Abans de venir a la formació creia que ensenyar música a nadons era una veritable ximpleria i vaig creure que en la formació trobaria arguments per fer-ho. Però ja a la primera classe va canviar totalment la meva perspectiva i em vaig quedar meravellada quan vaig veure la primera classe amb els nens.”
Rocío
Sevilla
“Ara em sento molt més motivada per fer les meves classes de música. He après tants recursos i he crescut tant com a músic que ara puc ser molt més creativa i alhora no perdre'm en la seqüència.”
Julia
Mallorca
“Jo treballo en un projecte educatiu respectuós amb els nens i aquí he après l'acostament musical idoni per treballar-hi. Estic entusiasmada.”
“Jo treballo en un projecte educatiu respectuós amb els nens i aquí he après l'acostament musical idoni per treballar-hi. Estic entusiasmada.”
Lucia
Tarragona
“Em vaig apuntar al curs de professor de música a la primera infància encara que jo només treballo amb nens més grans de 4 anys, però realment he pogut aplicar tot el que he après aquí.”
Maria
Navarra
“La formació de professor d'educació musical a la primera infància ha canviat totalment la manera com entenc i veig l'ensenyament musical. Ha estat una cosa màgica, transformadora. També he canviat com a músic.”
“La formació de professor d'educació musical a la primera infància ha canviat totalment la manera com entenc i veig l'ensenyament musical. Ha estat una cosa màgica, transformadora. També he canviat com a músic.”
Isabel
Granada
“Em sentia una mica malament al principi perquè jo no tinc estudis oficials de música. Però de seguida em vaig adonar que era un ambient meravellós per poder aprendre música i així aprendre com ensenyar-la.”
Eva
Bilbao
“Abans de venir a la formació creia que ensenyar música a nadons era una veritable ximpleria i vaig creure que en la formació trobaria arguments per fer-ho. Però ja a la primera classe va canviar totalment la meva perspectiva i em vaig quedar meravellada quan vaig veure la primera classe amb els nens.”