APLICACIÓ DE LA MLT EN UN CONTEXT D'ESCOLA INFANTIL

Tot i que un dels pilars de la proposta de la MLT per a les primeres edats és la participació activa de la família en el procés de desenvolupament musical del nadó, sabem que també és molt important la qualitat de l'aculturació musical que els petits reben en el seu temps escolar, a les escoles bressol i escoles infantils de primer cicle d'educació infantil (dels 0 als 3 anys), on passen gran part del seu temps.

En canvi, l'educació musical no és obligatòria a l'etapa infantil, i malauradament, les educadores d'educació infantil reben molt poca formació musical en la seva formació inicial (magisteri).

Per això, algunes de nosaltres hem començat a implementar lenfocament de la MLT en contextos escolars de 0 a 3 anys, dins de les activitats lectives dels centres. Les dinàmiques de la sessió de música en aquests contextos són diferents de les que sestableixen en el context duna classe de música en família on els nadons acudeixen amb els seus familiars. Són sessions on els nadons interactuen a l'aula amb l'educadora musical, sense acompanyament dels pares o les mares, però amb l'abocament de les seves educadores referents i en un context que els és familiar i també els dóna seguretat.

Per tal de poder fer arribar la vivència musical cada cop a més centres infantils, ens agradaria compartir doncs la vostra experiència aplicant l'enfocament de la MLT en aquests contextos. Quines diferències observeu respecte a les classes en família? Quin tipus de dinàmiques diferents utilitzeu? Observeu diferències en el tipus de respostes i interaccions dels nens? Amb quines dificultats us heu trobat?

A la meva experiència, aquest tipus de sessions són molt riques en respostes musicals, hi ha més espai per a la interacció individual ja que els nens interactuen més espontàniament amb la professora, establint-se un diàleg musical molt aviat. Un altre aspecte crucial és poder implicar les educadores de cada grup en les sessions de música amb nosaltres. Per això, és molt important poder compartir espais de reflexió i fins i tot formació amb elles, per transmetre'ls el nostre enfocament i metodologia de treball i per fer-les partícips i actives durant les sessions. En compartir la nostra mirada d'acompanyament al desenvolupament musical del nen, guanyen eines per observar i donar resposta musical als nens durant el dia a dia. 

Penso que pot ser molt nutritiu generar més debat i coneixement compartit sobre aquest tema.

Alba Pujol Camins

Ingressa al teu compte

Contacte

Estarem encantades de contestar qualsevol dubte que tinguis. Deixa'ns un email o omple el formulari.

Nom
Email
Missatge